Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2009

ΒΡΑΣΤΗΡΑΣ ΚΕΡΙΟΥ
Από χρόνια προβληματιζόμουν με το λιώσιμο των κεριθρών μου, (πως θα έβγαζα το περισσότερο κερί με οικονομικότερο τρόπο) Κατά καιρούς προσπάθησα με διάφορους τρόπους και κατέληξα στο καζάνι που παρουσιάζω στις παρακάτω φωτογραφίες .Το καζάνι είναι τοποθετημένο πάνω σε ένα απλό γκάζι χαμηλής πίεσις
Κατασκευή ¨ Λαμαρίνα 2mm γυρισμένη σε σωλήνα 30cm και 1 μέτρο , μια βίδα στη μέση του πάτου κολλημένη και φτάνει έως την κορυφή .
Βάζω μέσα στο καζάνι τις κερήθρες σε κομμάτια (όπως τις κόβω από τα πλαίσια).

Όταν γεμίσει προσθέτω νερό έως 10 εκατοστά κάτω από την επιφάνεια (αν είναι ζεστό αρχίζει γρήγορα ο βρασμός) η ένταση της φωτιάς δεν πρέπει να είναι δυνατή για ευνόητους λόγους.
Όταν αρχίσει να βράζει το ανακατεύω με ένα μεγάλο ξύλο για να διευκολύνω την άνοδο του κεριού προς την κορυφή. Μετά από αρκετή ώρα οι κερήθρες γίνονται πολτός και τότε βάζω το καπάκι μέσα (όπως στην φώτο). Το καπάκι το έχω φτιάξει κύλο για να διευκολύνει την έξοδο του κεριού και εφαρμοστό στο τοίχωμα του καζανιού , έχει πολλές μικρές τρύπες 2 mm διάμετρο η κάθε μια. Το έχω ενισχύσει με δυο λάμες 3χ30 γιατί η πίεση που δημιουργείτε μέσα είναι μεγάλη. Αυτές οι λάμες βοηθούν στο να βγαίνει εύκολα από μέσα όταν τελειώσω. Στη μέση από το καπάκι έχω κάνει μια τρύπα 12mm για να περνά η βίδα 10mm που είναι κολλημένη στο κέντρο του πάτου και φτάνει έως την κορυφή,μετά βάζω το παξιμάδι στην βίδα και αρχίζω να βιδώνω σιγά σιγά (δεν ασκώ μεγάλη δύναμη στο βίδωμα για να περνά αργά το κερί από τις τρύπες ) το κατεβάζω τόσο ώστε όταν παγώσει το κερί να μην ακουμπά στο καπάκι.

Αποτέλεσμα το κερί καθαρό πάνω και το καπάκι κάτω και στον πάτο μόνο χώμα!!
Βέβαια δεν πήγε η ώρα μου χαμένοι περιμένοντας το κερί να λιώσει , ενώ ο βραστήρας δούλευε εγώ καθάρισα ένα μέρος από το κρασί μου και έκανα ταυτόχρονα την εμφιάλωση και το σφράγισμα του φελλού με το φρέσκο λιωμένο κερί.

Και ένα μέρος από την μικρή μου κάβα που περιέχει λευκό, κόκκινο κρασί και μόνο δυο σαμπάνιες φέτος!

14 σχόλια:

Anestis Ketsetzidis είπε...

Και αυτό το καιρό είμαι στο ψάξιμο για το λιώσιμο των κερυθρών.
Καλόπιοτα και τα κρασιά.

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Πολύ καλό , κι εγω ψάχνομαι αυτόν τον καιρό και παιδεύομαι.

sp-kor είπε...

sas pliroforo apo olous tous tropous pou exo dokimasi ine o monos,ikonomikos, ksekourastos kai pio apodotikos , ala exi kathisterisi (mia mera vrasimo se xamili fotia)

Anestis Ketsetzidis είπε...

Σήμερα παρήγγειλα τα υλικά κατασκευής.Σε 10 μέρες θα είναι έτοιμο.
Από φωτιά τι να προτιμήσω?Ξύλα ή υγραέριο?Και γιατί.

sp-kor είπε...

Ανέστη καλησπέρα
Χαίρομαι που ενθουσιάστηκες με την πατέντα μου , εγώ χρησιμοποιώ υγραέριο γιατί έχει ελεγχόμενη φλόγα με τα ξύλα δεν μπορείς να το ελέγξεις ,όπως γράφω και στην ανάρτηση θέλει χαμηλή φωτιά προσοχή θέλει στο καπάκι να αντέχει στην πίεση που θα δημιουργηθεί από το βράσιμο επίσης δεν χρειάζεται η βίδα να έχει πάσα έως κάτω (είναι περιττό) μπορείς να βάλεις ένα στρογγυλό σίδερο 10 χιλ. και να κολίσεις 20 εκατ. βίδα μόνο στην κορυφή . Πρόσεξε ώστε η βίδα να μην είναι πιο πάνω από την επιφάνεια του καζανιού για να μπορείς να βάζεις ένα απλό σκέπασμα ώστε να μην χάνεις θερμοκρασία κατά το βράσιμο.
Υ.Γ με 1 φιάλη γκάζι κάνω 3 βρασίματα.
Καλή επιτυχία . Αν κάτι δεν κατάλαβες κάλεσε 6974719613

Γιώργος από Χανιά είπε...

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

Exagono είπε...

Καλο Πασχα,καλη ανασταση.

galifabee είπε...

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

Θεοδόσης Κατσαρός είπε...

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά!

Θεοδόσης Κατσαρός είπε...

Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά με υγεία και χαρά.

beelovers είπε...

καλη χρονια και χρονια καλα

Θεοδόσης Κατσαρός είπε...

Εύχομαι Χρόνια Πολλά & Καλή Χρονιά!

bees-spell είπε...

Χρόνια πολλά και
ευτυχισμένο το νέο έτος !!!

πατεντιάρης είπε...

Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά με υγεία !